• سه شنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٢-١٠:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٢٥
نایب رییس شورای شهر تهران: 1-154

قدرت دیپلماسی در دولت مردمی رویکردها را تغییر داده است/ مذاکره با کشورهای اروپایی و آسیایی برای واردات اتوبوس‌های خارجی

پرویز سروری با تاکید بر پیگیری خرید اتوبوس های شهری گفت: نمی‌توانیم مردم را منتظر نگه داریم و می‌خواهیم با همراهی دولت سریعتر این اتوبوس ها را وارد کنیم؛ در این زمینه با کشورهای اروپایی و آسیایی در حال مذاکره هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران، در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با اشاره به سفر آیت الله رییسی به 3 کشور حوزه امریکای لاتین، این رویداد را در راستای افزایش قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دنیا دانست و گفت: سفر رییس جمهوری به 3 کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا که به‌ منظور ارتقای سطح روابط و گسترش تعاملات صورت گرفته بسیار مهم و حیاتی است چرا که این کشورها بعنوان کشورهای حیاط خلوت دشمن ما آمریکا هستند و مناسبات ما با این کشورها به نوعی نمایانگر دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این دیپلماسی فعال، امروز توانسته برنامه ریزی های دشمن را نقش برآب کرده ما در همین راستا و شاهد بازگشایی و از سرگیری فعالیت های سفارتخانه کشورهایی هستیم که آمریکا به آنها دل بسته بود و این کشورها خوشبختانه متوجه شدند که ایالات متحده هم پیمان مطمئنی نیست.
نایب رییس شورای شهر تهران در خصوص امضای سندهای همکاری در حوزه‌های مختلف که بین مقامات ایرانی و این ۳ کشور منعقد خواهد شد، یادآور شد: سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی ایران و این 3 کشور بالاست بطور مثال در خصوص انعقاد یکی از سند های همکاری اقتصادی که بین ایران و ونزوئلا به امضا خواهد رسید در گام اول 10 میلیارد دلار و در گام دوم 20 میلیارد دلار برای کشور آورده خواهد داشت.
سروری ادامه داد: کشورهایی که جمهوری اسلامی را مورد تحریم، تحقیر و تهدید قرار دادند و یا به دنبال فروپاشی و تجزیه ایران هستند بدانند که در قدرت دیپلماسی در دولت مردمی رویکردها را تغییر داده و کشورهایی که تحت اوامر امریکا در مقابل ایران بودند حالا به سمت ایران برگشتند ضمن آنکه ما معتقدیم منافع ما مشخص می کند که فعالیت های جمهوری اسلامی در کدام نقطه باید شکل بگیرد؛ از این رو هرکس در مسیر منفعت ایران گام بردارد دوست ما و ما حامی و پشتیبان آنها خواهیم بود و تعاملات دیپلماسی مان را در آنجا مستقر می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران توجه به منافع ملی کشور است خاطر نشان کرد: منافع ملی ایران امروز نشان می دهد که باید سطح تعاملات ما در عرصه های مختلف تقویت شده و امیدواریم در تعاملات بین المللی با کشورهای دیگر بتوانیم به موفقیت های اقتصادی و سیاسی دست بیابیم.
نایب رییس شورای شهر تهران در ادامه به سالروز تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی که به دستور حضرت امام خمینی(ره) بنا نهاده شد اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم کشوری همچون ایران که پیشینه فرهنگی بزرگ دارد و یکی از کشورهای ریشه دار دنیاست، طبیعتا موضوع فرهنگ امری اولویت دار ومهم است و امیدواریم کسانی که فرمان این ستاد را در دست دارند هرروز موفق تر از گذشته باشند و ما شاهد اقدامات موثر از سوی آنها باشیم.
سروری در پایان، به 26 آذرماه سالروز شهادت 4 تن از دلیرمردان و فدائیان اسلام شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک ‌نژاد اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شهیدان، یادآور شد: زمانیکه ایران در اوج خفقان بود این ابرمردان صدای ملت شدند و فریاد تظلم خواهی سر دادند در اوج مظلومیت خون خودشان را در این مسیر فدا کردند.
 
مذاکره با کشورهای اروپایی و آسیایی برای واردات اتوبوس‌های خارجی
پرویز سروری در حاشیه یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تلاش ما این است که حسابرسی‌ها را در این جلسه به اتمام برسانیم، اظهار کرد: در جلسه امروز مدیرعامل انجمن اوتیسم نیز حضور دارد و شورا معتقد است که باید از این خانواده ها حمایت کند و هماهنگی های لازم را در این راستا انجام خواهد داد.
وی با اشاره به علت عدم حضور مهدی چمران در صحن شورا، خاطرنشان کرد: آقای چمران به بیماری مبتلا شدند و پزشکان فعلاً برای ایشان استراحت تجویز کرده اند.
سروری با بیان اینکه معتقدیم تولید داخلی باید زمانی مورد حمایت قرار بگیرد که مشکلی برای مردم ایجاد نشود، گفت: با همه تولیدکنندگان در ارتباط هستیم که تولید داخلی لطمه نخورد اما زمان انتظار مردم برای اتوبوس از ۴۵ دقیقه عبور می کند.
وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های دست دوم که در مورد آن می‌گوییم تقریباً در حد نو هستند، اعلام کرد: نمی‌توانیم مردم را منتظر نگه داریم و می‌خواهیم با همراهی دولت سریعتر این اتوبوس ها را وارد کنیم؛ در این زمینه با کشورهای اروپایی و آسیایی در حال مذاکره هستیم.

 گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/puuiya

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: